Ontwikkeld voor leveranciers om eenvoudig en snel een lease aan te bieden aan cliënten en grip te krijgen op aanbiedingen en contracten.
Ontwikkeld voor leveranciers om naadloze integraties te maken tussen ons platform en eigen systemen. Denk bijvoorbeeld aan CRM- en marketingsystemen en websites.
Ontwikkeld voor leveranciers om op hun eigen website met behulp van een leasecalculator meer leads te genereren.
Steeds vaker wordt een full-service oplossing aangeboden voor medische apparatuur tegen een vast bedrag per maand. Dit wordt ook wel ‘As a Service’ genoemd. Denk hierbij aan apparatuur zoals E-health, ziekenhuisbedden en Medical COW’s. Hiernaast ziet u een voorbeeld van welke diensten gezamenlijk een As a Service-oplossing voor digitale medische apparatuur kunnen vormen.
Uiteraard kunnen wij alle diensten verzorgen, maar mocht u zelf diensten willen uitvoeren dan vullen wij de ontbrekende schakels voor u in.
Met de EnquireNow Vendor Portal, de EnquireNow Leadgenerator en EnquireNow Connect wordt het nog eenvoudiger om een As a Service aan te bieden. Lees hieronder meer over de verschillende producten.
Lease resulteert doorgaans in een hogere omzet en maakt het bovendien mogelijk om beoogde investeringen van de klant in tijd naar voren te halen. Kortom, lease maakt het aanschaffen van apparatuur laagdrempelig.
In tegenstelling tot koop ligt bij lease de nadruk in mindere mate op het investeringsbedrag. Eén euro additionele investering werkt namelijk slechts marginaal door in de maandprijs. Hierdoor is er meer financiële ruimte voor het afsluiten van additionele diensten waarop in de regel hogere marges gemaakt worden dan op de verkoop van uw apparatuur.
Lease zorgt ervoor dat u op zowel het huidige besluitvormingsproces als op de toekomstige vervanging van de apparatuur een strakke regie heeft. Omdat de looptijd op voorhand vast ligt weet u precies wat het meest geschikte moment is voor het initiëren van een gesprek over de vervanging van uw apparatuur.
Bij de verkoop van uw apparatuur wilt u vaak een aanbetaling ontvangen. Indien gewenst biedt MediLease uw klant de mogelijkheid om de aanbetaling door MediLease te laten betalen. Op deze wijze bent u verzekerd van een gegarandeerde en snelle betaling. Doorgaans wordt u hierdoor sneller betaald dan wanneer de apparatuur wordt aangekocht.
Onze dienstverlening gaat verder dan het bieden van louter de mogelijkheid tot financiering.
Bij veel leasemaatschappijen moet u zelf alles regelen voor het afhandelen van de lease. Denk hierbij aan de UBO, het verzamelen van ID-kaarten en paspoorten en zorgen dat het contract volledig wordt ondertekend. Bij MediLease nemen wij dit volledig voor u uit handen en wordt de lease op een professionele wijze afgehandeld zoals u dat van een leasemaatschappij mag verwachten.
Zodoende kunt u zich op uw verkoopactiviteiten blijven richten terwijl wij voor een vloeiend afhandeling van de lease zorgen.
MediLease biedt uw klant bij een operational lease de flexibiliteit om gedurende de looptijd van het contract de machine te vervangen voor een nieuwe, wat betekent dat u niet alleen bij afloop van het contract maar ook tussentijds een extra verkoopmoment kunt creëren. MediLease biedt zelfs een oplossing waarin deze flexibiliteit standaard is verwerkt, dit noemen we Medical Change Option. Er is in principe geen aanleiding voor uw klant om van leverancier te wijzigen.
Bij Medical Change Option start uw klant met een tussenformaat systeem om vervolgens gedurende de looptijd te bepalen of het systeem vervangen kan worden voor een nog groter systeem. Deze tussenstap is voor vele ondernemingen vaak de juiste manier om te groeien.
Het grote voordeel voor u als leverancier is dat u grip krijgt op tweedehands apparatuur, deze kunt remarketen maar ondertussen ook een groter systeem kunt verkopen.
Steeds meer leveranciers van medische apparatuur bieden een ‘As a Service’-concept aan voor hun klanten. In een ‘As a Service’-model is uw klant altijd verzekert van goed werkende apparatuur zolang deze wordt gebruikt. Hierdoor is er echt sprake van een lange termijn relatie. Bij een ‘As a Service’-model komen verschillende financieringsaspecten bij kijken. Enerzijds het financieren van de apparatuur. Dat kunt u zeker zelf doen, maar uiteindelijk zijn de financiële middelen eindig.
Bovendien loopt u zelf een financieel risico op de klant. MediLease financiert de apparatuur en neemt het financiële risico op uw klant. Hiermee kunt zonder beperkingen steeds meer klanten voorzien van uw ‘As a Service’-concept.
Onderhandelingen over prijs, levering en overige commerciële voorwaarden zijn zaken waar uzelf de regie over blijft voeren en waarvan MediLease zich afzijdig houdt. Bij investeringen van meer dan € 100.000 met specifieke financieringswensen staan wij bovendien tot uw beschikking om desgewenst met uw verkopers de klant persoonlijk te bezoeken zodat vervolgens een gezamenlijke maatwerkoplossing kan worden uitgewerkt.
Om een leaseovereenkomst af te sluiten dient de eindgebruiker vanzelfsprekend kredietwaardig te zijn. Teneinde de snelheid in uw verkoopproces te houden, kunt u via EnquireNow direct een lease offerte uitbrengen. Ook kunt u ervoor kiezen om direct een kredietbeoordeling uit te laten voeren voor bedragen tot € 250.000.
MediLease is gespecialiseerd in medische apparatuur en is daarom in staat interessante restwaardes in te nemen wat zich resulteert in een lagere prijs per maand voor uw klant. Omdat MediLease niet aan één merk gebonden is, kunnen wij op ieder merk medische apparatuur restwaardes innemen. Hierdoor wordt uw aanbieding nog interessanter en is de kans groter dat u de deal gaat doen.
Er zijn vele leasevormen dikwijls gebaseerd op financial lease of operational lease. MediLease heeft de kennis en de mogelijkheden om het juiste leaseproduct aan uw klant aan te bieden. Voorbeelden zijn bij financial lease het al niet meefinancieren van BTW en verschillende BTW tarieven.
Dikwijls zijn er mogelijkheden die niet algemeen gangbaar zijn, maar hiervoor heeft MediLease wel de kennis, de kunde en mogelijkheden om dit aan te bieden. Door het juiste leaseproduct aan uw klant te presenteren nemen uw kansen om de order af te sluiten aanzienlijk toe.
MediLease in de afgelopen jaren veel ‘sprongen voorwaarts’ mogen financieren. We hebben in de loop van die ruim dertig jaar de do’s en don’t’s van de medische sector goed leren kennen. We hebben veel zorgprofessionals in staat kunnen stellen mee te groeien met de ontwikkelingen en innovaties in hun vakgebied. Het is onze missie geworden: we willen groei mogelijk maken in de zorg.
Wij staan steeds voor u klaar om namens u of samen met u uw klant te bezoeken en daar uitleg over de voordelen van lease te geven. Maar de regie hierover ligt geheel bij u.
Nadat mijn lease offerte via EnquireNow was geaccepteerd door mijn cliënt, nam MediLease ál het lease-werk voor mij uit handen.
Onze dienstverlening gaat verder dan het bieden van louter de mogelijkheid tot financiering.
Bij veel leasemaatschappijen moet u zelf alles regelen voor het afhandelen van de lease. Denk hierbij aan de UBO, de KYC, het verzamelen van ID-kaarten en paspoorten en zorgen dat het contract volledig wordt ondertekend. Bij MediLease nemen wij dit volledig voor u uit handen en wordt de lease op een professionele wijze afgehandeld zoals u dat van een leasemaatschappij mag verwachten.
Zodoende kunt u zich op uw verkoopactiviteiten blijven richten terwijl wij voor een vloeiende afhandeling van de lease zorgen.
Stuur een mail:
Bellen met ProfLease
Bellen met MediLease
Bellen met Mastercom
EnquireNow © 2024 | Een product van ProfLease Equipment B.V., MediLease Nederland B.V. en Mastercom ProfLease B.V.